De Archipel is een basisschool voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs op IJburg. Het kiezen van een school voor je kind(eren) is belangrijk en niet altijd gemakkelijk. Op IJburg zijn maar liefst negen basisscholen en er valt ook echt iets te kiezen.

Waarom zou u voor De Archipel kiezen?
• We vormen een hechte leergemeenschap waarin we leren van en met elkaar.
• We bieden thematisch en boeiend onderwijs (OGO)
• We geven Engels van groep 1 t/m 8
• Er heerst een veilig pedagogisch klimaat en we zorgen voor elkaar
• Het is een relatief kleine school (300 leerlingen), dus persoonlijk en toegankelijk (en gezellig!)
• Het aanbod stemmen we af op het niveau van het kind
• Er is veel aandacht voor creatieve ontwikkeling (muziek en vakdocent beeldende vorming)
• We hebben een verrijkingsgroep voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
• En een Doe-lab voor leerlingen die niet stil kunnen zitten, maar wel talenten hebben!
• We behalen goede resultaten: oordeel inspectie Goed

De Archipel is gehuisvest in een prachtig nieuw gebouw met een fantastisch uitzicht op het IJ-meer. Ook hebben we een mooi groot schoolplein waar veel ruimte is voor sport en spel. We beschikken over moderne leermiddelen, een goede ICT-infrastructuur met touchscreens en digiborden, tablets en laptops. Ook hebben we een eigen gymzaal, speelzaal, bibliotheek en een lokaal voor beeldende vorming.